Skiathos Palace Hotel Resort - Μοναδική Διαμονή με θέα 5 αστέρων...

Κυριακή 19 Μαΐου 2013

Επέκταση Αεροδρομίου- Καθυστερεί η σύμβαση με τους ιδιώτες που εκμεταλλεύονται το ιδιωτικό λατομείο


Να χαθεί κινδυνεύει το έργο της επέκτασης του αεροδιαδρόμου προσγείωσης- απογείωσης των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο της Σκιάθου, συνολικού προϋπολογισμού 19,6 εκ. ευρώ, καθώς αν μέχρι τις 20 Μαΐου δεν υπογραφεί η ανανέωση της σύμβασης με τους δυο από τους τρεις ιδιώτες που εκμεταλλεύονταν το παλιό λατομείο στη θέση «Ξάνεμος» για τη διάθεση των προϊόντων εκσκαφής, τότε ο ανάδοχος του έργου δεν θα υπογράψει με τη σειρά του τη σύμβαση για την υλοποίησή του. Σύμφωνα με πληροφορίες η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) πιέζει τους δυο ιδιώτες που εκμεταλλεύονται το παλιό λατομείο να υπογράψουν, ωστόσο το θέμα έχει «κολλήσει» με αποτέλεσμα το έργο να βρίσκεται στον «αέρα».

«Φρένο» στην κατασκευή των έργων επέκτασης του αεροδρομίου Σκιάθου «Αλέξ. Παπαδιαμάντης» βάζει η καθυστέρηση στην υπογραφή ανανέωσης της σύμβασης με τους δυο από τους τρεις ιδιώτες που εκμεταλλεύονται το ανενεργό λατομείο στη θέση «Κρατερίτσα- Ξάνεμο», διαδικασία η οποία θα πρέπει να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις 20 Μαΐου. Στη Δημοτική Αρχή Σκιάθου η ανησυχία για την προαναφερόμενη αρνητική εξέλιξη είναι έκδηλη και όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο δήμαρχος του νησιού κ. Νικ. Πλωμαρίτης «αν δεν προχωρήσει άμεσα η διαδικασία, τότε το αναπτυξιακό αυτό έργο κινδυνεύει να χαθεί, καθώς στις 25 Μαΐου θα πρέπει να υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο για να ξεκινήσει η υλοποίηση των παρεμβάσεων για την επέκταση του αεροδιαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης των αεροσκαφών».

Αναλυτικά το έργο αφορά στην «Επέκταση Δαπέδου Στάθμευσης Αεροσκαφών και Νέου Συνδετήριου Τροχοδρόμου στον Κρατικό Αερολιμένα Σκιάθου», συνολικού προϋπολογισμού 19.689.943,89 ευρώ. Αντικείμενο του έργου είναι:

-Επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών διαστάσεων 300μ Χ 120μ =36.000 μ2.

-Ανακατασκευή υφιστάμενου συνδετηρίου τροχοδρόμου 70μ. και κατασκευή νέου τροχοδρόμου 70μ (συνολικό μήκος 140μ).

-Επέκταση του διαδρόμου προς βορρά κατά 110μ. εσωτερική υπηρεσιακή οδός 530μ.

-Αποκατάσταση του θιγόμενου οδικού δικτύου της περιοχής με σήμανση έργων συνολικού μήκους 1.545μ.

-Υδραυλικά έργα, Τεχνικά έργα.

-Η/Μ εργασίες, Έργα πρασίνου.

Στο έργο περιλαμβάνονται επιπλέον οι εργασίες αποκατάστασης του ανενεργού λατομείου στη θέση «Κρατέριτσα – Ξάνεμο» 900 μέτρα περίπου σε ευθεία απόσταση ανατολικά του Αερολιμένα, όπου προβλέπεται να απορροφηθεί η πλειοψηφία των πλεοναζόντων προϊόντων εκσκαφών των έργων του Αερολιμένα.

Το έργο είχε ενταχθεί στον Άξονα Προτεραιότητας «04  Δ. Αεροπορικές Μεταφορές – Αεροδρόμια Περιφερειών Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Η Πράξη συγχρηματοδοτείται από το ΕΤΠΑ (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) και φορέας διαχείρισης είναι η ΕΥΔΕ Αεροδρομίων Νοτίου Ελλάδος.

Το έργο κρίνεται απαραίτητο, καθώς το μήκος του αεροδιαδρόμου στο ΚΑΣΚ «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της Σκιάθου αλλά και της ευρύτερης περιοχής του Νομού Μαγνησίας. Το υπάρχον μήκος του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης που φτάνει τα 1.590 μέτρα αφενός δεν εξασφαλίζει την ασφαλή προσέγγιση όλων των τύπων αεροσκαφών σε όλες τις καιρικές συνθήκες, αφετέρου αναγκάζει τις αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο της Σκιάθου, λόγω του μειωμένου βάρους που πρέπει να έχουν τα αεροσκάφη κατά την προσγείωση και απογείωση, να πραγματοποιούν και δεύτερη στάση για ανεφοδιασμό καυσίμων σε άλλα αεροδρόμια, γεγονός που ανεβάζει δυσβάσταχτα το κόστος των πτήσεων.


Σύμφωνα με το δήμαρχο Σκιάθου κ. Ν. Πλωμαρίτη, «η επέκταση του αεροδιαδρόμου τουλάχιστον στο βόρειο τμήμα του κρίνεται επιβεβλημένη προκειμένου να εξαλειφθούν τα προαναφερόμενα φαινόμενα που επηρεάζουν αρνητικά τη σωστή λειτουργία του αεροδρομίου. Πρέπει να βρεθεί άμεσα λύση στο θέμα που έχει προκύψει και να υπογραφεί η σύμβαση στις 25 Μαΐου με τον ανάδοχο εργολάβο. Σε διαφορετική περίπτωση οι αρνητικές επιπτώσεις τον τουρισμό της Σκιάθου, της Μαγνησίας γενικότερα, αλλά και της Βόρειας Εύβοιας θα είναι τεράστιες, καθώς πολλές αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού θα επιλέξουν άλλα αεροδρόμια για τις πτήσεις τους, με αποτέλεσμα την οικονομική καταστροφή των επαγγελματιών. Πρόκειται για έργο αναπτυξιακό και δεν έχουμε την πολυτέλεια να χαθούν 19,6 εκ. ευρώ» προσέθεσε ο ίδιος.

πηγη e-thessalia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου