Ο
Υπουργός Ναυτιλίας
και Αιγαίου
K. Μουσουρούλης
|
«Αξιότιμοι
Κύριοι,
Είναι
σε όλους γνωστό ότι (α) η φυσική ασυνέχεια
του γεωγραφικού χώρου, επηρεάζει
σημαντικά το κόστος παραγωγής, τη
διαμόρφωση των τιμών, τον ανταγωνισμό,
την αγορά εργασίας κλπ και άρα την ορθή
λειτουργία και την ολοκλήρωση του
οικονομικού και κοινωνικού χώρου και
(β) ότι η διατήρηση και ενδυνάμωση των
νησιωτικών πληθυσμών, η απασχόληση και
η ανάπτυξη μέσα από ποικίλες οικονομικές
δραστηριότητες, προϋποθέτουν ασφαλείς
συγκοινωνιακές γέφυρες με ένα...
ικανοποιητικό επίπεδο συχνότητας, αξιοπιστίας και σε ανεκτό κόστος.
ικανοποιητικό επίπεδο συχνότητας, αξιοπιστίας και σε ανεκτό κόστος.
Είναι
από όλους αποδεκτό ότι (α) η ακτοπλοϊκή
σύνδεση των νησιών, μεταξύ τους και με
τα ηπειρωτικά λιμάνια, αποτελεί εθνικό
ζήτημα λόγω της σημασίας που έχει για
τη διασφάλιση της εδαφικής, κοινωνικής
και οικονομικής συνοχής της χώρας μας
και (β) ο νησιωτικός τουρισμός, άμεσα
εξαρτώμενος από τις ακτοπλοϊκές
συγκοινωνίες, στηρίζει την εθνική
προσπάθεια για ανάκαμψη.
Είναι
επίσης αποδεκτό ότι το ισχύον βασικό
πλαίσιο που ρυθμίζει τις θαλάσσιες
ενδομεταφορές και ειδικότερα ο Νόμος
2932/2001 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
έχει, σε μεγάλο βαθμό, ανταποκριθεί στις
ανάγκες για τις οποίες θεσπίστηκε.
Αναγνωρίζοντας
ωστόσο τις εξελίξεις στο δυναμικό
περιβάλλον εντός του οποίου αναπτύσσεται
σήμερα η ακτοπλοϊκή δραστηριότητα,
θεωρούμε αναγκαία την επανεξέταση του
πλαισίου ως προς τις ρυθμίσεις που δεν
ανταποκρίνονται πλήρως στα σύγχρονα
δεδομένα.
Κατόπιν
αυτών και με γνώμονα (α) τη στήριξη των
θαλάσσιων ενδομεταφορών για την
εξασφάλιση της απρόσκοπτης και συνεχούς
εκπλήρωσης του σκοπού τους και (β) την
τρέχουσα οικονομική συγκυρία που
επηρεάζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη,
θεωρούμε ότι είναι σκόπιμο να επανεξετασθούν
οι ισχύουσες διατάξεις που αφορούν
ιδίως τα εξής:
- διαμόρφωση όρων και προϋποθέσεων για τη δραστηριοποίηση των πλοίων, όπως:
- η τροποποίηση – διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων,
- η αντικατάσταση πλοίου με άλλο, κατάλληλου μεγέθους για την εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών και
- η δρομολόγηση πλοίου για ορισμένο διάστημα σε γραμμή που η εταιρεία του πλοίου εξυπηρετεί ετησίως
- στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων για περιόδους πέραν εκείνων που έχουν υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων
- λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών
Θεωρώντας
ότι όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές έχουν
κοινό ενδιαφέρον για την εξασφάλιση
της επίτευξης του σκοπού που εξυπηρετούν
οι θαλάσσιες ενδομεταφορές, σας καλούμε,
έως τις 5 Δεκεμβρίου 2012, να μας γνωρίσετε
τις απόψεις σας επί της ουσίας των
προαναφερθέντων, καθώς και τις
προτεινόμενες από πλευράς σας τροποποιήσεις
του θεσμικού πλαισίου, υπό σχετική
τεκμηρίωση.
Το
Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, στις
αρχές του επόμενου έτους, θα εισηγηθεί
τις απαραίτητες τροποποιήσεις επί των
σημείων που θα αναδειχθούν στο ανωτέρω
πλαίσιο διαβούλευσης.
Πέραν
των θεσμικών φορέων που δραστηριοποιούνται
στον κλάδο, η παρούσα διαβούλευση είναι
ανοικτή και μπορούν να μετέχουν σε αυτήν
όλοι οι χρήστες της ακτοπλοΐας, οι
τοπικές κοινωνίες και φορείς καθώς και
οι επιχειρήσεις.
Για
την πληροφόρηση όλων των ενδιαφερομένων,
η παρούσα επιστολή ανακοινώνεται επίσης
με Δελτίο Τύπου του Υπουργείου.
Ευελπιστώντας
σε μια εποικοδομητική συνεργασία,
Με
εκτίμηση
Κωστής
Μουσουρούλης»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου